Tvarumas

Tvarumo kryptys

  • Įgyvendinti tvarumą trijose srityse – aplinkosaugos, socialinėje ir valdymo (ESG) – siekiant tvaraus ir ilgalaikio vertės kūrimo.
    Remti Jungtinių Tautų Pasaulinį susitarimą (United Nations Global Compact) ir juo vadovautis žmogaus ir darbuotojų teisių, aplinkosaugos ir korupcijos prevencijos srityse.
  • Prisidėti prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo.
  • Laikytis bendrų klimato kaitos tikslų, nustatytų Europos Žaliuoju kursu ir Paryžiaus susitarimu (įskaitant Science based targets rekomendacijas).
  • Atsižvelgti į savo suinteresuotųjų šalių lūkesčius, laikytis jiems prisiimtų įsipareigojimų.
  • Nustatant tvarumo tikslus laikytis atsargumo principo, t. y. vadovautis geriausiomis prieinamomis mokslinėmis rekomendacijomis.
  • Reguliariai vertinti grupės poveikį, rizikas ir galimybes, susijusias su tvarumu visoje vertės grandinėje (angl. due diligence).

AB „Via Lietuva” veikla ir siekiai tvarumo atžvilgiu apibrėžiami 3 pagrindinėmis kryptimis, kurios glaudžiai siejasi su didžiausią poveikį turinčiomis veiklos sritimis ir pasauliniais darnaus vystymosi tikslais.

Pagrindiniai tvarumo tikslai ir rodikliai

Tvarumo veiklos

Strateginiai triukšmo žemėlapiai

AB „Via Lietuva“ įgyvendina tęstinį, pradėtą 2006 metais, visuomenės sveikatai ir aplinkai svarbų projektą, kurio tikslas – mažinti kelių eismo sukeliamą viršnorminį aplinkos triukšmo lygį valstybinės reikšmės kelių gretimybėse, prisidedant prie visuomenės sveikatos gerinimo ir neigiamo triukšmo poveikio aplinkai mažinimo. Triukšmą mažinančios priemonės taip pat planuojamos ir įgyvendinamos kartu su kelio tiesimo ir rekonstrukcijos projektais.

2021 metai

Praėjus 5 m., Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo nustatyta tvarka 2022 m. atnaujinti strateginiai triukšmo žemėlapiai, sudaryti ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožams. Tai – valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 milijonai transporto priemonių ir kurie nepatenka į Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus aglomeracijų teritorijas. Žemėlapiai parengti 858,36 km ilgio pagrindinių kelių tinklo aplinkoje 2021-2026 metų laikotarpiui.

Atnaujintai pagrindinių kelių strateginio triukšmo kartografavimo informacijai pritarė Triukšmo prevencijos taryba, informacija patvirtinta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. 3-556.

Strateginio triukšmo kartografavimo tikslai:

– įvertinti ir valdyti kelių eismo sukeliamą triukšmą;

– informuoti visuomenę, valstybės institucijas, rengti ataskaitas Europos Komisijai;

– naudoti, taikyti, rengiant teritorijų planavimo dokumentus, projektuojant objektus.

Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių skaitmeniniai žemėlapiai yra skelbiami Lietuvos erdvinės informacijos portale (http://www.geoportal.lt):

– paieškos frazė: “Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių strateginis triukšmo žemėlapis”;

– žemėlapių priežiūros nuoroda:

https://www.geoportal.lt/map#portalAction=openService&serviceUrl=https%3A%2F%2Fwww.geoportal.lt%2Fmapproxy%2Flakd_keliu_triuksmas%2FMapServer.

2016 metai

Jau trečią kartą kartografuotas pagrindinių kelių triukšmas. 2017 m. antrą kartą parengti pagrindinių kelių, kurie yra ne aglomeracijose ir kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 milijonai transporto priemonių, ruožų strateginiai triukšmo žemėlapiai. Pagrindinių kelių tinklo ilgis 749,29 km.

Pagrindinių kelių strateginiai triukšmo žemėlapiai parengti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ir kitais Lietuvos bei Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais ir rekomendacijomis.

2017 m. birželio 1 d. pagrindinių kelių strateginiai triukšmo žemėlapiai buvo pristatyti Triukšmo prevencijos tarybos posėdyje. Taryba jiems pritarė.

Susisiekimo ministras 2017 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 3-295 „Dėl strateginių triukšmo žemėlapių patvirtinimo“ patvirtino pagrindinių kelių strateginius triukšmo žemėlapius.

Vadovaujantis Pirminės ir suvestinės triukšmo valdymo informacijos teikimo Triukšmo prevencijos tarybai, valstybės ir savivaldybių institucijoms bei asmenims taisyklėmis, patvirtinto-mis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1305 (2017 m. sausio 18 d. nutarimo Nr. 47 nauja redakcija), teikiame informaciją apie parengtų pagrindinių kelių strateginių triukšmo žemėlapių rezultatus.

Pagrindinių kelių strateginių triukšmo žemėlapių rezultatų santrauka 

Triukšmo prevencijos veiksmų planai

2024-2028 metai

Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo nustatyta tvarka parengtas tęstinis Ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių (NAPK) triukšmo prevencijos veiksmų planas 2024-2028 m.. NAPK (858,36 km) – valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriais per metus važiuoja daugiau kaip 3 mln. transporto priemonių ir kurie nepatenka į Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Vilniaus aglomeracijų teritorijas. Planas parengtas pagal strateginius triukšmo žemėlapius (skelbiami Lietuvos erdvinės informacijos portale http://www.geoportal.lt), patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. 3-556. Už planą atsakinga institucija: AB „Via Lietuva“ (buvęs pavadinimas – AB Lietuvos automobilių kelių direkcija), Kauno g. 22, LT-03212 Vilnius. Konsultacijos su visuomene vyko nuo 2023 m. gruodžio 30 d. iki 2024 m. sausio 31 d. Viešas visuomenės supažindinimas su plano projektu vyko hibridiniu būdu (gyvai ir tiesiogiai transliuojant internetu) 2024 m. sausio 31 d. AB „Via Lietuva“ patalpose ir internetinės vaizdo transliacijos būdu. Planas patvirtintas AB „Via Lietuva“ generalinio direktoriaus 2024 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. VE-80.

2024-2028 m. ne aglomeracijose esančių pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas

 

2019-2023 metai

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) vadovaudamasi Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu, Triukšmo prevencijos veiksmų planų sudarymo ir patvirtinimo bei juose nustatytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. balandžio 4 d. nutarimu Nr. 321 „Dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinimo“ ir įgyvendindama 2019–2023 m. valstybinės reikšmės automobilių kelių triukšmo prevencijos strategiją, patvirtintą Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus 2008 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. V-165, informuoja apie patvirtintą 2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą.
2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas, kurį Kelių direkcijos užsakymu sudarė UAB „Sweco Lietuva“, patvirtintas Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2018 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-162 „Dėl 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų plano“.

2019–2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planas

Saugumas keliuose yra esminis AB „Via Lietuva“ ESG strategijos socialinės veiklos aspektas. Visų eismo dalyvių – automobilių, dviračių, elektrinių paspirtukų ir kt. transporto priemonių vairuotojų, pėsčiųjų, keleivių – saugumo užtikrinimas yra mūsų interesas, labai svarbus bendros gerovės ir gyvenimo kokybės bendruomenėse užtikrinimui.

Eismo saugos švietėjiškas projektas Saugi kelionė – bendras tikslas

AB „Via Lietuva“ veikla grįsta gerosios valdysenos principais, įskaitant santykį tarp akcininko, valdybos, vadovų tarybos bei suinteresuotųjų šalių. AB „Via Lietuva“ veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros finansavimo įstatymu, Korupcijos prevencijos, Viešųjų ir privačių interesų derinimo ir Pranešėjų apsaugos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052 „Dėl valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, nustatančiais valstybės valdomų įmonių veiklą, taip pat valstybės biudžeto lėšų, skirtų Bendrovės programai „Transporto ir ryšių politikos įgyvendinimas“ vykdyti, naudojimo sutartimi ir kitomis sutartimis, reglamentuojančiomis valstybės biudžeto lėšų naudojimą.

AB „Via Lietuva“ laikosi aukštų verslo etikos standartų ir remiasi keliomis pagrindinėmis politikomis, kurios užtikrina skaidrią ir atsakingą veiklą. Pagrindiniai dokumentai, reglamentuojantys verslo etiką ir korupcijos prevenciją, yra „Atsparumo korupcijai politika“, „Veiklos skaidrumo ir komunikacijos politika”, „Tarptautinių sankcijų taikymo politika“ bei LR susisiekimo ministerijos ir jos reguliavimo srities įmonių, įstaigų ir bendrovių darbuotojų „Elgesio kodeksas”.  Susipažinti su dokumentais galite čia.

Daugiau sužinoti apie vykdomą korupcijos prevenciją galite čia.

AB „Via Lietuva“ turi mechanizmus, skirtus nustatyti, pranešti ir tirti susirūpinimą keliančius klausimus. Daugiau sužinoti apie pranešėjų apsaugą galite čia.

Tvarumo valdymas ir rezultatai

AB „Via Lietuva“ laikosi skaidrumo ir atvirumo kultūros, bendradarbiauja su suinteresuotomis šalimis, dalijasi informacija apie savo tvarumo veiklą ir pažangą, nuolat tobulėja.

2024 m. tvarumo ataskaita yra integruota Vadovybės ataskaitos dalis. Naujausią tvarumo ataskaitą galite rasti čia. (116 psl.).

Praėjusių metų tvarumo ataskaitas rasite čia.

AB „Via Lietuva“ laikosi atsakingai ir tvariai plėtojamo verslo kultūros ir praktikos, vadovaujasi bendrovės tvarumo politika, kurioje išdėstyti tvarios valdysenos principai bei jų taikymo gaires, prioritetines kryptis ir tikslai. Susipažinti su bendrovės Tvarumo politika galite čia.

Susipažinti su kitomis viešai skelbiamomis Bendrovės politikomis ir su tvarumo valdymu susijusiais dokumentais galite čia.

Jei turite idėjų ir pasiūlymų, kaip patobulinti AB „Via Lietuva“ veiklą, norite bendradarbiauti, susisiekite: