• Pradžia
  • >
  • Projektai
  • >
  • Bendrai finansuojami projektai
  • >
  • Projektas Nr. 08-024-P-0002 „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 85,669 iki 89,069 km kapitalinis remontas įrengiant taką“

Projektas Nr. 08-024-P-0002 „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 85,669 iki 89,069 km kapitalinis remontas įrengiant taką“

2024 12 20

Europos regioninės plėtros fondas (ERPF)

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ ir Centrinė projektų valdymo agentūra 2024 m. gruodžio 20 d. pasirašė projekto „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 85,669 iki 89,069 km kapitalinis remontas įrengiant taką“ (projekto kodas Nr. 08-024-P-0002) finansavimo sutartį.

Projekto finansavimui skirta 4 264 407,50 Eur Europos regioninės plėtros fondo lėšų, kurios bus skirtos dviračių takų nuo Kretingos iki Vydmantų ir tako, jungiančio Birštoną su aplinkinėmis gyvenvietėmis, tiesimui. Bendra projekto vertė įskaitant ES paramą ir nacionalines lėšas sudaro 5 016 950,05 Eur su PVM.

Projekto tikslas – prisidėti prie darnaus, švaraus ir saugaus judumo Lietuvos Respublikoje užtikrinimo.

Projekto darbai vykdomi valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruože nuo 137,092 iki 141,794 km (Kretingos rajono savivaldybės ribose) ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruože nuo 85,669 iki 89,069 km (Birštono savivaldybės ribose).

Tiesiami takai yra 2,5 m pločio, juose įrengtos kelios specialios atokvėpio aikšteles.

Šis investicijų projektas prisidės prie dviračių infrastruktūros plėtros mūsų šalyje, pagerės eismo sauga, bus mažinamos šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos. Transporto sektorius generuoja didžiausią šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) ir transportui būdingų oro teršalų dalį Lietuvoje. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programoje tai įvardijama kaip viena iš siektinų spręsti problemų.

Vertinant suformuotą dviračių infrastruktūros tinklą šalyje galima teigti, kad jis vis dar yra fragmentiškas, netolygiai išvystytas. Šalies mastu šiuo metu yra įrengta vos 15,38 proc. planuojamo dviračių takų tinklo. Nagrinėjami dviračių takai yra įrengiami naujai (jų nebuvo iki šiol). Prieš įgyvendinant projektą, dviračių eismas vyko kelio kelkraščiais, kas blogino eismo saugumo situaciją nagrinėjamuose keliuose, o taip pat kliudė keliais važiuojantiems automobiliams laikytis didesnio leistino greičio.

Dviračių eismas kelio kelkraščiais yra labai nesaugus ir nepatogus žmonėms su negalia. Tokiu būdu, sudėtingesnės eismo sąlygos riboja galimybę laisvai judėti visoms visuomenės grupėms. Judėjimo varžymas riboja prekių ir paslaugų prieinamumą regione. Birštone ir Palangoje yra gausu reabilitacijos klinikų ir SPA centrų, dėl to ten yra didesnė neįgalių žmonių koncentracija.

Dviračių, kaip saugios aplinkai transporto priemonės infrastruktūros plėtra – vienas iš AB „Via Lietuva“ strateginių Žaliosios krypties projektų prioritetų.

Naujai nutiestais dviračių takais naudosis Birštono savivaldybės ir Kretingos rajono savivaldybės gyventojai bei Birštono savivaldybės ir Palangos miesto savivaldybės turistai iš Lietuvos ir užsienio. Takus naudos tarptautinė dviračių sporto bendruomenė, neįgalieji vėžimėliuose, klausos ir regos negalią turintys žmonės.