- Pradžia
- >
- Projektai
- >
- Tilto per Kruną valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 87,335 km rekonstravimas
Tilto per Kruną valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 87,335 km rekonstravimas
Projekto aprašymas ir tikslai
Kelias E85 (Klaipėda–Aleksandropolis) (Lietuvos kelių tinkle kelias A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda) yra Europos Sąjungos (ES) TEN-T pagrindinio kelių tinklo, tarptautinio transporto koridoriaus, einančio Rytų Vakarų kryptimi Lietuvoje, dalis. Kelias E85 yra vienas iš dviejų TEN-T pagrindinio kelių tinklo kelių Lietuvoje. Šis kelias yra svarbus tarptautinis transporto koridorius su dideliu vietinio ir tarptautinio krovinių srauto intensyvumu, jungiantis tris didžiausius miestus ir tris didžiausius šalies regionus. Šis kelias taip pat jungia rytinę Lietuvos dalį ir Lietuvos sostinę Vilnių su Klaipėdos jūrų uostu.
Projekto tikslas – pakeisti esamą tiltą per Kruną (TEN-T kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas 87,335 km), pastatant naują ir pritaikyti jį civilinėms ir karinėms reikmėms (dvejopo naudojimo). Šis projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus.
Planuojamas šio projekto rezultatas – išplėtotas ir patobulintas dvejopo naudojimo TEN-T kelių tinklas, padidintas kelių pralaidumas, sustiprinta tilto konstrukcija ir sėkmingai įgyvendintos dvigubo mobilumo, eismo saugumo ir aplinkosaugos priemonės. Tiltas yra būtinas greitam Lietuvos kariškių ir NATO sąjungininkų judėjimui.
Projekto eiga ir etapai
Etapai | Dabartinė situacija | Darbų pradžia | Darbų pabaiga |
Laikino tilto statyba ir esamo tilto rekonstravimas | Vyksta rangos darbai | 2024 m. III ketvirtis | 2027 m. IV ketvirtis |
Projekto įgyvendinimo seka:
– Laikino dviejų dalių (eismo juostų) tilto statyba.
– Esamo tilto Kaunas–Vilnius kryptimi griovimas ir naujo statyba.
– Laikino tilto vienos dalies (eismo juostos) demontavimas.
– Esamo tilto Vilnius–Kaunas kryptimi griovimas ir naujo statyba.
– Laikino tilto likusios dalies demontavimas.
Projektas finansuojamas:
– Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis;
– ES struktūrinių fondų lėšomis;
– Valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis pagal Lietuvos Respublikos laikinojo solidarumo įnašo įstatymą;
– Valstybės biudžeto lėšomis, kai programos sąmata didinama iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, kurios naudojamos viršijant Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.