• Pradžia
  • >
  • Projektai
  • >
  • Bendrai finansuojami projektai
  • >
  • Projektas Nr. 08-024-P-0001 „Pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožo nuo 15,576 iki 31,232 km rekonstravimas ir pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožų nuo 0,010 iki 2,029 km, nuo 0,011 iki 1,829 km, nuo 31,249 iki 34,050 km, nuo 34,074 iki 34,217 km rekonstravimas“

Projektas Nr. 08-024-P-0001 „Pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožo nuo 15,576 iki 31,232 km rekonstravimas ir pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožų nuo 0,010 iki 2,029 km, nuo 0,011 iki 1,829 km, nuo 31,249 iki 34,050 km, nuo 34,074 iki 34,217 km rekonstravimas“

2024 12 04

Europos regioninės plėtros fondas (ERPF)

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ ir Centrinė projektų valdymo agentūra 2024 m. lapkričio 26 d. pasirašė projekto „Pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožo nuo 15,576 iki 31,232 km rekonstravimas ir pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožų nuo 0,010 iki 2,029 km, nuo 0,011 iki 1,829 km, nuo 31,249 iki 34,050 km, nuo 34,074 iki 34,217 km rekonstravimas“ (projekto kodas Nr. 08-024-P-0001) finansavimo sutartį.

Projekto tikslas – prisidėti prie darnaus, švaraus ir saugaus judumo Lietuvos Respublikoje užtikrinimo.

Projekto finansavimui skirta 10 483 475,91 Eur Europos regioninės plėtros fondo lėšų, kurios bus investuotos į dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros vystymą šalia valstybinės reikšmės kelio Nr. 167 Smiltynė–Nida. Bendra projekto vertė įskaitant ES paramą ir nacionalines lėšas sudaro 14 540 785,28 Eur su PVM.

Rekonstruojami pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida ruožai sutampa su Lietuvos nacionalinės dviračių trasos Nr. 10 „Pajūrio dviračių trasa“, Europos dviračių trasos Nr. R1 atkarpomis. Dalis rekonstruojamų ruožų sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) /„EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis. Takai yra Neringos savivaldybėje Kuršių nerijoje, kuri 2000 m. gruodžio mėnesį buvo įrašyta į Pasaulio paveldo sąrašą (UNESCO).

Šis investicijų projektas skatins darnų judumą Kuršių nerijoje – bus mažinamos šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos. Transporto sektorius generuoja didžiausią šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) ir transportui būdingų oro teršalų dalį Lietuvoje. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programoje tai įvardijama kaip viena iš siektinų spręsti problemų. Šis projektas prisidės prie dviračių infrastruktūros tinklo plėtros mūsų šalyje, pagerins sąlygas gamtiniu ir kultūriniu požiūriu vertingas teritorijas pasiekti bevarikliu transportu.

Rekonstruojamas pėsčiųjų ir dviračių takas Smiltynė–Nida yra vienas iš intensyviausiai Lietuvoje naudojamų takų. Jame jau 2021 metais buvo pasiektas vienas didžiausių dviračių eismo per parą intensyvumų Lietuvoje – apie 125 dviračių per valandą. Šių takų rekonstrukcija ir išplatinimas būtinas ir kitiems svarbiems regiono poreikiams tenkinti. Rekonstravus taką, pagerės eismo sauga. Rekonstruotu taku galės naudotis specialusis transportas (gaisrinė, aplinkosaugininkai). Takas bus pritaikytas žmonėms su negalia.

Numanoma kad, pėsčiųjų ir dviračių taku daugiausiai naudosis Neringos m. sav. gyventojai (tikslinės grupės apimtis 2024 m. – 4 263 asmenys), Klaipėdos m. sav. Gyventojai (tikslinės grupės apimtis 2024 m. – 159 279 asmenys), turistai Neringos m. sav. apgyvendinimo įstaigose (tikslinės grupės apimtis 2023 m. – 90 995 asmenys) bei turistai Klaipėdos m. sav. apgyvendinimo įstaigose (tikslinės grupės apimtis 2023 m. – 229 167 asmenys).

Projektas įgyvendina Nacionalinio pažangos plano 6 tikslo „Užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui“ 6.1 uždavinį „Didinti atsinaujinančių ir alternatyvių degalų vartojimą transporto sektoriuje, skatinti darnų įvairiarūšį judumą ir mažinti transporto sukeliamą aplinkos taršą“.

Projektas pradėtas įgyvendinti 2021 m. rugsėjo 24 d., projektą planuojama pilnai baigti 2025 m. rugsėjo 4 d.